Duonos dieta

Ką daryti, jei nori numesti svorio? Nors kartą bandę laikytis dietos pasakys: atsisakyti saldumynų, skanumynų ir… duonos! Bet ką daryti, jei ruginė duona Jums skaniau nei bet kokia bandelė, o šviežių kepinių kvapą užuodžiate už puskilometrio?

Tel Avivo medicinos centro dietologė Olga Raz atsako – laikykitės duonos dietos! Taip taip, net ir valgydami duoną kasdien po keliolika riekių galite išlikti liekni it nendrės. Apie tai dietologė visą knygą parašė. Smalsuoliams viskas išsamiai knygoje (ji vadinasi „The Bread for Life Diet“), na o mes pateikiame tik dietos esmę.

Maitinimasis

Norint greitai numesti svorį per pirmas dvi savaites maitintis reikėtų taip (valgoma šešis kartus per dieną):

  • 2 riekės ruginės duonos ir plona riekelė lieso naminio sūrio, griežinėlis pomidoro ir pipiro bei puodelis kavos.
  • 2 riekės ruginės duonos su 1 ar 2 griežinėliais kalakutienos, garstyčios, salotos ir pomidorai.
  • dubenėlis daržovių sriubos ir 2 riekės duonos
  • 2 riekės ruginės duonos su 1 ar 2 griežinėliais lieso šveicariško sūrio bei daržovės
  • 2 riekės ruginės duonos su kiaušiniene ir daržovėmis
  • liesas jogurtas, 1 porcija vaisių ir 1 riekė ruginės duonos

Galimos variacijos

3 kartus per savaitę galima valgyti liesą mėsą, paukštieną ar žuvį, tačiau tą dieną duonos suvartojimą reikėtų sumažinti iki 2 – 4 riekių. Taip pat kasdien turėtumėte išgerti 7 – 8 stiklines skysčių (arbatos, kavos, vandens ar sulčių).

Beje, duonos suvartojimas šioje dietoje skirstomas pagal lytis. Moteris laikydamasi tokios dietos per dieną turėtų suvalgyti 12, o vyras 16 riekių duonos. Na, o valgyti turėtumėte kas 3 – 4 valandas.

Ištvėrusiems 2 savaites

Antroji dietos pakopa gali tęstis tiek, kiek tik norite. Čia jau galima valgyti įvairesnį maistą, o duonos suvartojimą derėtų šiek tiek sumažinti – patariama riekelę dalinti pusiau. Taigi valgyti reikėtų taip pat 6 kartus per dieną, tik duonos gaminius galima keisti kitais grūdų produktais – ryžiais, dribsniais ar makaronais, pagamintais iš viso grūdo miltų. Taip pat galima valgyti tuno salotas, riebaluose pakepintą vištieną ar išbandyti kitus dietologės knygoje pateikiamus receptus.

Pagrindinės šios duonos dietos taisyklės

1. Pirmą kartą valgyti reikėtų, nepraėjus daugiau nei trims valandoms nuo pabudimo, paskutinį kartą, kai iki ėjimo miegoti lieka nemažiau nei valanda.
2. Kasdien reikėtų suvartoti nuo 1 iki 3 valgomųjų šaukštų alyvuogių aliejaus.
3. Apsipirkti reikėtų tuomet, kai esate sotus ir tiksliai pagal susidarytą sąrašą, kad į pirkinių krepšelį nepatektų „uždraustos prekės“.
4. Jei staiga pajuntate nenumaldomą norą ką nors suvalgyti, palaukite 20 minučių ir paklauskite savęs, ar tikrai to norite.
5. Ant savo šaldytuvo užsiklijuokite ženklą STOP, tuomet pagalvosite dukart prieš atverdami pasirinkimų žemę.

Galimi rezultatai

Anot dietologės Olgos Raz, ši duonos dieta užtikrina, jog Jūsų svoris kristų palaipsniui. Taip pat mažėja riebalų kiekis kūne ir liemens apimtis. Sveikų žmonių besilaikančių šios dietos numestas svoris svyruoja nuo 4,5 iki 9 kg per 2 mėnesius.

Sportas

Daugeliui rūpimas klausimas, tai kiek gi reikėtų judėti? Galbūt visą laisvą laiką teks praleisti sporto salėje? Dietologė nuramina, duonos dieta reikalauja tik saikingo judėjimo. Tačiau būtų idealu, jei užsiimtumėte aerobika, vaikščiotumėte (45 minutes 5-7 kartus per savaitę) ar važinėtumėtės dviračiu.

Papildai

Laikantis šios dietos kasdien reikėtų gerti multivitaminų/mineralų, kalcio bei vitamino D maisto papildus.

 

Parengta pagal http://www.diettv.com/diets/bread-for-life-diet#diet_description