Duonos nauda

Ar žinojote, jog daug skaidulinių medžiagų turintys maisto produktai yra sotūs, bet nekaloringi? Valgai ir lieknėji – kas apie tai nepasvajoja? Todėl  svarbu žinoti, kokius produktus rinktis.

Daugelis iš mūsų bent kartą esame matę mitybos piramidę: kuo mažiau saldumynų ir riebalų. Tačiau ar kada atkreipėte dėmesį, kas puikuojasi pačioje svarbiausioje jos vietoje? Ogi duona, grūdai ir bulvės. Šių produktų, anot mitybos specialistų, kasdien reikėtų suvartoti nuo 5 iki 11 porcijų.

Matyt, ne veltui dar mūsų senoliai kartodavo skambią frazę „duona kasdieninė“. Tačiau kas gi joje tokio naudingo?

Skaidulinės medžiagos

Rupi duona ir grūdai – vienas pagrindinių skaidulinių medžiagų, dar vadinamų ląsteliena, šaltinių. Būtent šios maistinės medžiagos padeda mūsų organizmui pasisavinti mažiau suvirškintų riebalų. Dėl to kraujyje sumažėja cholesterolio, o kartu mažėja ir pavojus susirgti širdies ligomis.

Pasak mokslininkų, vartojant pakankamai skaidulinių medžiagų galima išvengti ir tokių negalavimų kaip nervingumas ar galvos skausmas. Be to, įrodyta, jog ląsteliena padeda iš organizmo šalinti sunkiųjų metalų druskas bei mažina žarnyno vėžio riziką.

Mitybos specialistai tvirtina, jog suaugęs žmogus per dieną turėtų suvalgyti maždaug 25 g skaidulinių medžiagų.